esmaspäev, 23. märts 2015

23. postitus Hispaaniast! Valencias käigust ja Fallase festivalist!

Võibolla mõni teist luges ka minu väikest kirjutist facebookis ühe kindla lolli inimese kohta, mis mult valenciase mineku tahtmise täielikult ära võttis:

''Tahaks lihtsalt kirjutada ühe postituse lollidest inimesest. Või siiski ühest kindlast. Ma olen niiiiiii vihane praegu et oleks reaalselt poksikotti vaja. KUIDAS ON VÕIMALIK NIIIIII LOLL OLLA????????
Plaan oli siis homme Valenciasse sõita et seda uhket Las Fallas’e festivali näha. Blablacar.com tundus transpordiks kõige odavam ja lihtsam vahend kuid veidi lolli vea tegin, kui maksin enne reisi eest ära enne, kui selle krdi driveriga ühendust võtsin.
Saate aru, see INIMENE peatub mitte ELCHES vaid elchest mitmed kilomeetrid eemal KIIRTEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kuidas ma sinna saama peaks ? Jala? Bussiga??? See pole võimalikkkk. Kiirteel pole võimalik normaalset autot peatada või ringi jalutada! ÕÕÕÕÕÕ!!!!!
Õiendasime üksteisega tükk aega ja see ilmselgelt ei ole normaalne, et inimene lubab elches peatuda, kuid teeb seda hoopis kuskile elche kõrval kiirteel, kuhu mul pole võimalik saada. Peaks selle korralikult hispaania keeles ropendamise ära õppima. Närvi ajab et emotsioone teises keeles nii raske väljendada on!
Ma olen sellest samast lollist inimesest kirjutanud, helistanud ja rääkinud juba hispaania ja inglise keeles, mis ka ilmselt praegu vähe libedamalt tuleks
Kõik see jama ainult 8 euro pärast, mis pole mingi põhjus milleks närvi minna. Aga ikka tuli mul pisar silma ja selline tugev tunne et TAHAN KOJU! Miks nii lollid inimesed on olemas maa peal???????
Tahaksin ju näha seda Las Fallas festivali ja nende suurte monumentide põletamist...probleem on nüüd selles et ma ei taha enam minna!!! Ma tahan näha, aga minna ei taha. Vaikselt tuleb selline tunne ka peale, et enam näha ka ei taha. Pigem istun kodus, vaatan seeriaale, käin paar korda trennis ja olen rahul ning ei närvitse oma kõiki närve peast välja!!!!''

Lõpuks otsustasin ma siiski minna, sest ees oli 6 pikka vaba päeva ning terve aeg Elches ilma netita korteris passimine ka eriti ahvatlev ei tundunud.

Esimene õhtu möödus ühe vene poisi ja hunniku soomlaste seltsis baarides käies ning lõpuks padukaga ilutulestikku nautides. Mainiks veel siin, et sellist ilma, mis sel ajal Valencias oli, pole ma Hispaanias kindlasti varem näinud! Terved 3 päeva, mis ma seal olin, tuli siukest vihma ja tuul tahtis ära lennutada...

Seltskonnast tundsin vaid seda vene poissi, kes muidu Inglismaal elab ning keda ma kunagi couchsurfinguga Tallinnas majutasin, samas ülejäänud 15 soomlast olid ka kohe sõbrad, kuuldes, et ma Eestist pärit olen:) Neil oli käsil kolmas päev hommikust ühtuni õlle ja muu kangema joomist ning sel ajal kui mina kohale jõudsin, olid nad juba sellises seisus, et...:D

Aga väga lõbus oli! Esimest korda taipasin, et soome ja eesti keel on tõesti nii sarnased ning sain üpriski palju aru, mis nad omavahel rääkisid! ''anna mulle raha'' oli igatahes täpselt sama :D

Järgmisel päeval siiski otsustasin, et kui enam maas mõne diivanipadja otsas magada ei taha, siis peaks otsima kellegi, kes mulle öömaja pakkuda tahaks. Võtsin ühendust Biankaga, kelle pere mitmeid aastaid tagasi Eestist Hispaaniasse kolisid, ning kes olid nii lahked, et mulle majutust pakkuda:) Samuti sain kauaigatsetud ahjukartulit-liha ja seljankat süüa! 

Enamus aeg möödus Eestist ja Hispaaniast muljetades, nende hirrrmus armsate kutsikatega mängides ning head toitu süües! Ma imestan, kuidas ma mõne päevaga end täiesti võõras kohas nii koduselt tunda sain. Ja kindlasti soovitaks teil Bianka ema Heleni raamatut lugeda (''Mida te kogu aeg lõkerdate?''), mis räägib Hispaaniast ja mis nii huvitavaks osutus, et ma selle vaid kahe päevaga pea lõpetada jõudsin:)

Fallase festivalist üldiselt rääkides, ehitatakse aasta jooksul hästi palju suuri monumente, mis siis pidustuste ajal ära põletatakse. Valencia kesklinnas oli neid kujusi umbes 700 kanti, mistõttu isegi tänavad kinni pandud olid, sest ega nad mujale ilmselt ära poleks mahtunud:D Mina nägin vaid väikeste kujude põletamist selles külas, kus ma eesti pere juures ööbisin ning põhikuju põletamist Valencia kesklinnas saime vihma ja tuhandete inimeste keskel olemise asemel vaadata hoopis telekast:D

Kogu reisike sai läbi mõni päev hiljem, kuis ma metroodega seigeldes isegi ühele kohalikule(!!!) abi sain pakkuda. Too oli täiesti segaduses, kuidas see metroo süsteem töötab ja mina suutsin, ise teist korda Valencias olles, oma perfektse hispaania keelega talle kõik ilusti ära seletatud!:) Muidugi peale seda kõlas veel palju juttu teemal kui suurepärane mu hispaania keel selle viie kuuga on ning jagas seda ka teiste metroos kõrvalistujatega :D Päris naljakas oli! 

Nüüd olen tagasi Elches kohutavalt igavas ilma netita korteris, kus veel veidi üle nädala tööl vaja käia on ning peale seda oma puhkuse isa juures veedan!:)

En Inglés
This post talks about my second Valencia and my first Las Fallas experience:) I was thinking about going for a long time, but when I had problems with my transport to Valencia (blablacar), I was so pissed off that I didn't want to go anymore.

In the end I still decided to go and I am very happy about it! First night I spend with my couchsurfing friend from Russia and bunch of finnish people drinking in the bars and enjoying the fireworks in the rain!

And cause I didn't get much sleep on the sofa pillows, I wanted to find some other place to stay. I found an Estonian family and I stayed with them for two days. I enjoyed it so much! We talked about Estonia and Spain, played with the cutest puppies and ate some good food:)

About the Fallas festival, which I didn't even get to see properly, is about burning the big monuments on the streets. There we around 700 of them in Valencia and they were burned in the last day of Fallas. I got to see the main monument and some other ones from the TV. So instead of going out to the rain among some other thousands of people, we stayed inside, laying on the sofa and eating something good:)

Now I'm back in Elche, waiting for my vacation to see my brother and father in Torremolinos!

Bye 

Fireworks in Valencia, Las Fallas!
Monuments in Valencia
The cutest puppies!!!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar