teisipäev, 10. veebruar 2015

18.postitus Hispaaniast! Vabatahtlike koolitustest, keelte õppimisest ja lambipirnidest! / 18th post from Spain! About learning languages, voluntary trainings and light pulbs! & fotos

Holaaa! Mõtlesin täna siia miskit kribada, sest tuju on hea ja mõnest asjast viitsin lobiseda ka :)

Alustaks siis kõige olulisemast- miks kõik mu krdi hambapastat kasutavad???!!?!?!?!? Ma saan aru küll, kui pool tuubi paari päevaga otsas on. Igatahes on selle asemel nüüd mu selja jäägeel. Ise olete süüdi kui pärast suu õhetab.

See hetkene tunne, kus hispaania, eesti ja inglise keel mu peas täiesti segamini on, on vahelduseks täiega mõnus. Tunnen, et olen igati arenenud- nii hispaania kui ka inglise keelega. Mainiks ka, et kui keegi välismaale mina tahab ja keele pärast kardab, siis lihtsalt- no ära karda!!! Ma olen keeltes suhteliselt nõrk ja et mõnd sõna meelde jätta, peaks seda ikka vääga palju kordi kordama. Ja selle tegemiseks olen ma liiga laisk. Kuid siiski on hispaania keel ka ilma õppimata külge jäänud! Olen siin küll mõnd grammatika asja õppinud, kuid kui seda rääkides kasutada ei oska, siis ei ole ju abi :D Ainult rääkides saab keele selgeks :)

Täna mängisin ma esimest korda õpetajat, st andsin noortekeskuses esimese inglise keele tunni. Seepärast need keeled mul peas nii segamini ongi.  Võtsin omale õpetamisel abiks duolingo.com'i ehk väga basic leveli, ja tundus, et oli nende jaoks liiga lihtne. Ei tea mis ma järgmine ülejärgmine nädal nendega peale hakkan:D Aga tund oli kuidagiviisi mega naljakas ja ehk jäi neile siiski mõni uus sõna külge ka:D 

Tunnis olid ka kaks tüdrukut, kes pärit Ecuadorist. Awesomee! Ja nende hispaania keelest sain palju paremini aru, kui hispaanlaste omast :D Niiet on arusaamisel küll suur vahe, kuidas inimesed hääldavad ja mis aktsent neil on.

Samuti küsis üks tüdruk kas ta ka tundide lõpuks inglise keele sertifikaadi saab... Ma arvasin et ta teeb nalja :D Sest ilmselgelt pole mul mingit õigust kellelegi sertifikaate jagada, kui ma esimest korda õpetaja olla üritan...

Niii...nüüd kogemusest, millest kõik inimesed Kasia sõnul osa peaksid saama. Nimelt gaasimehele helistamine! Ehk siis köögis sai gaas otsa ning sinna firmasse helistamine, nende hispaania keelest aru saada üritamine ning ise hispaania keele rääkimine (mis on miljon korda hullem kellegagi telefonitsi rääkides!!!!!) on lihtsalt täiesti vaieldamatu kogemus ja täielik trall!

Nüüd vabatahtlike koolitustest! Vabatahtlikuks minnes on kokku 4 koolitust, 2 kodumaal (enne ja pärast teenistust) ja 2 vastuvõtvas riigis (on-arrival training ja intermediate evaluation). Ma käisin pre-departure koolitusel eestis, ning sellest saab lugeda siit, samuti oli meil kuu aega peale siinolekut on arrival koolitus, millest saab lugeda selles postituses.

Ning nüüüd kohe varsti ehk järgmisel nädalal toimub meil intermediate evaluation, mis kestab samuti 4-5 päeva, nagu on-arrival training, kuid Benicassimi asemel on see Mollinas, Malaga lähedal. Vahe on selles, et kui on-arrival trainigul oli kohal 30 vabatahtlikut vaid Valencia piirkonnast, siis järgmine nädal näeme me kõiki vabatahtlike Hispaania igast piirkonnast! Neid peaks hetkel olema umbes 150! Ja õnneks on tubades küte sees niiet kõlab ägedalt ja ma ei peagi enda väikest soojapuhurit kaasa vedama! :D

Samuti...näen ma oma issit ja vennat!!!!!! Ja issi tõi mulle leiba ja loodetavasti ühe õuna somersby ja värska vee ka eestist kaasa...oh seda õnne! Ma arvan, et ma hakkan nutma kui ma neid eesti asju söön:D ma täielik tola igatahes. Ehk siis nagu öeldud, jään ma peale vabatahtlike koolitust 3ks päevaks isa ja venna juurde Torremolinosesse. Ma ei jõua ära oodata!!!

Kindlasti peaks lõpetuseks ka mainima mõnda hirmtähtsat asja, näiteks et peaksin vist küünalde asemel omale mõned uued lambipirnid soetama, ning jõulud on mul ka juba käes, sest jõulukaunistused juba (ikka veeel....) üleval :D

Ma nüüd lõpetan, tsaupakaa!

En Inglés
I thought that this time I had to write something in english, cause I can see that half of the views are coming from Spain and from other countries:) 

The first and the most important- why the hell do you need to use MY toothpaste! I now changed it into ice gel so it's your fault when your mouth is numb or weird afterwords :D

Also, the feeling that I have all the languages mixed up in my head feels nice for a change. It definitely shows that my spanish and also english have improved alot. And I have to mention that if you want to go abroad and don't know the languages so well- you're gonna learn! Because for me, languages are pretty difficult. When I need to remember something I have to repeat it so many times, because I just don't have a good memory on this. But still, without learning anything by myself, my spanish has improved so much! The best way to learn a new language is definitely to go abroad and from the beginning, try to start speaking it! :)

Today I gave my first english lesson in the youth center. I guess that's the reason why I have the languages mixed up:D It was awesome! The class was really fun, although they had definitely better level than I thought. I had 6 girls in my lesson, and two of them were from Ecuador! They were awesome and also stayed for later to play some table football. 

And now about the trainings every Erasmus+ volunteer has. All volunteers have 4 trainings- 2 in their home country and 2 in the receiving country. I already had pre- departure training in Estonia and on-arrival training in Spain, I also wrote a blogposts about these but these don't have the english part:) 

Next week we're gonna have the intermediate evaluation in Mollina, close to Malaga, and after the training I'm gonna see my brother and father!!! I'm hoping that my father brought me some estonian food, I'd be sooo happy! And I just can't wait to see them:)

Oh, and can you imagine, there has been some clouds and even the rain in the past few days! I looove it!

That english-part has turned into a loong one, so I'm gonna end it here! 
Byeeeee!






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar