pühapäev, 30. november 2014

12. postitus Hispaaniast! Minu vabatahtliku tööst ja tegemistest

Veider mõelda, et praegu on novembri lõpp ja ma istun oma rõdul, õues on umbes 20 kraadi sooja ning täitsa mõnus on. Oleks veel nauditavam kui mu tänaval nii palju inimesi poleks. Varbad vaid külmetavad veidi, sest sain just küüned lakitud ja ei saa sokke jalga panna :( 

Jälle mõtlen, et on pikk aeg blogi kirjutamisest möödas kuid kuna ma kuskil väga käinud ei ole ja midagi uut teinud pole siis ei oska kirjutada. Olen muidugi veidi hakanud kahetsema, et seda blogi algusest peale nii avalikult jagasin, sest nüüd, kui tahaks mõndasi (paljusi) inimesi taga kiruda siis no krt ei saa :D Ning mõte on ka wordpressi üle kolida, üldiselt tundub kuidagi paremini üles ehitatud ning seal saab samuti üksikuid postitusi parooli alla panna, mis praegu hirmus vajalik tundub:D Aga see otsast alustamine ja postituste üle viimine tundub kuidagi hirmus keeruline.

Kahe päeva pärast saab siin oldud juba 2 kuud! On tõesti täitsa kiiresti see aeg läinud. Ning juba 2 kuud möödas ja siiani pole ma kirjutanud, millega ma siis päevast päeva siin üldse tegelen. Aga keegi pole nagu küsinud ka ja seetõttu olen seda kogu aeg edasi lükanud.

Eks ma siis üritan midagi kokku soperdada. Kolm korda nädalas (3h päevas) käin ma noortekeskuses, kus me siis noortega lauamänge mängime, halloweeni maske meisterdame ja muud. Samuti on meil kaks korda nädalas hispaania keele tunnid ja üks kord raadioshow.

Igal vabatahtlikul on eraldi projekt ning enamustel on kindel graafik. Kuid kuna minul, Ninal ja Joshual, kes samuti noortekeskustes töötavad, on hirmus vähe töötunde, siis käime me oma igal vabal hetkel näiteks koolides EVS-i ja muid välismaale mineku võimalusi tutustamas ning hispaania üliõpilastega on inglisekeelsed keelevahetused, kus me kohvikus jutustades nendega inglise keelt harjutame. Samuti aitasime organisatsiooni aastapäeva nädalal dekoratsioone meisterdada ning SIDA (AIDS'i) nädalal käisime koolides õpilastele selle kohta informatsiooni, kondoome ja pulgakomme jagamas. 

Ning eile oli SIDA lõppüritus, mis toimus suures kaubanduskeskuses, kus me samuti inimestele infolehekesi, pulgakomme, kondoome ja muud nänni jagasime. See oli täitsa lõbus! Esialgu, kui ma ringi käisin ja väikse kandiku peale neid jagasin, siis inimesed võtsid ainult pulgakomme! Nägudest oli näha, et seda huvitavamat nänni oleks ka soovinud aga lihtsalt ei julgetud võtta! :D Lõpuks ma lihtsalt sirutasin inimestele nänni ja võeti väikse punastamise saatel vastu küll. Muidugi kuna me terve õhtu kondoome jagasime ning liiga noortele ei tohtinud, siis hakkas lõpuks küll ajudele, kui alateadlikult mõtlema pidi, et kas nüüd tema või tema äkki kondoome vajab...:D

Muidugi oli sellel üritusel samuti üks meie organisatsiooni töötaja kes mu tuju täiesti ära suutis rikkuda. Ilmselgelt ma nime ei nimeta, sest google translate...Samas oleks ka jumala po*, kui ta aru saaks, et ma temast kirjutan, sest ma olin niiii vihane ja ütlesin talle samuti, et ta sittus mu hea tuju täielikult ära ja ärgu ta jumala eest minuga rääkigu (see töötas!!). Vihjeks võin öelda, et see pole ilmselgelt mu supervisor vaid teine vabatahtlik, kes endaarust bossi mängis. No ammu pole nii vihane olnud!!! 

Esimene sõim tuli tema poolt, sest ma olevat liiga väikestele lastele kondoome jaganud. No pla, 20-30 on liiga noor selle jaoks või?! Samuti sain õiendada, et neid nii palju jagan, sest tund aega veel vaja siin olla ning ainult pool kasti kondoome on alles. Peaks lõpuks vaatama mitu korda sõna kondoom mu postis on haha:D No jumala eest mis sel vahet on kas ma jagan neid praegu vähem või tunni pärast?! Ikkagi ju erinevatele inimestele ning ainult ühe, jumala savi ju! Samuti suutis ta öelda kõige lollima lause, mida ma elus kuulnud olen. ''Miks sa sellele naisele kondoome jagasid?! Tal on kindlasti juba menopaus, ta ei kasuta kondoome!!!''. Aga kogu ürituse POINT oli AIDS'ist informeerimine ja selle ära hoidmine ning kui naisel on menopaus siis on ta AIDS'i vastu samuti immuunne või?! Tra kui loll sa oled??????????

Vabandage roppude sõnade pärast, aga nagu ma ka kuskilt kuulsin, siis inimesed, kes rohkem ropendavad, on ausamad :D Ja ma siiralt usun sellesse, sest suudan oma emotsioone ja tundeid ropendades paremini väljendada.

Ps. kell sai just 14 ning tänav on inimestest peaaegu tühi. Nii mõnus vaikne on!!! Kui keegi veel ei teadnud, siis hispaanlastel on see kiiks iga lõuna oma poekesed kinni panna ning minna siestat pidama (u 14-17.00). Vähemalt mercadona on lahti. Ning pühapäeval on kinni kõik poed, hommikust õhtuni, välja arvatud see suur kaubanduskeskus, kus me SIDA infi jagasime.:)

Ja kui juba suureks kirjutamiseks läks siis võiks juba jutustada sellest kuidas mul surm pea silme ees oli:D Nimelt pidin minema oma noortekeskusega ratastega ringi sõitma, ning esimesel kuul, kus 7st päevast 3-4 pm vabad olid, olin sellega kohe nõus. Mulle ju meeldib rattaga sõita! Aga nüüd, kus igal vabal hetkel charlased ja muud tegemised on, siis ma sellest ideest nii vaimustuses ei olnud. Aga no ma PIDIN minema. 

Arvasin, et sõidame kuskil 10-15km kuid lõpuks oli see hoopis 30. Ja mu pea tahtis poole tee peal lihtsalt plahvatada. Nimelt mai tea mis värk sellega küll on, kuid lihased mul järgmistel päevadel ei valutanud üldse (teen siin samuti väga vähe trenni, 1-2 korda ujumist nädalas), kuid mu pea valutas umbes pool nädalat ja päris korralikult. Muidugi 1-2 päeva peale sõitu valutas see nii, nagu keegi virutaks haamriga iga sekundi tagant. Ilmselt siis selle asemel, et sõidu ajal oma lihaseid pingutada läks kogu pinge (ja kogu valu mis oleks pidanud lihastes lõpuks olema) mulle pähe?! :D See oleks ainuke loogiline seletus. Ning seda on ka varem juhtunud, et kui rattaga sõites liiga palju pingutan, valutab mu pea palju rohkem kui lihased...

nüüd väiksed ''nupukesed'', mida ma samuti twitterisse kirjutanud olen kuid mille kohta mul suuremat juttu lisada pole:D

  • Eile õhtul oli vist mu elu esimene kord kui ma kogemata (selles suures kaubanduskeskuses) meestevetsu sisse kõndisin! Ja tumepunase näoga välja tulin:D
  • Need unenäod käivad mulle üle jõu. Need on nii reaalsed ja samas nii crazyd ja nii huvitavad, et tahaks sellest raamatu kirjutada. Kui vaid see raamat 2-3 lehekülge olla võiks:D Ma olen siiamaani selle ühe-leheküljelise kirjutise üle, mis mul arvutis pesitseb, nii uhke, et blogi tundub selline igav koht kuhu seda toppida.
  • Peale ühte nädalat, kui korterikaaslane reisilt tagasi tuli, on jälle korter lärmi ja kõik kohad sitaseid nõusi täis. Vähemalt nüüd teame, kes selle taga on!
  • Kuidas mõned üle 30-aasta vanused on ikka veel nii idioodid peast?! oh miks??? Vähemalt võtan õppust.
  • Kas koristamise tagajärjeks ei peaks olema mitte puhtam olukord? Või ma olen valesti aru saanud? Või oled sa valesti aru saanud? Sest ega kui vannituba pesuvahendeid täis laduda, ei tähenda, et see nüüd ise ennast pesema hakkaks!!!
  • Samas, kõige toredam asi, mida korterikaaslane öelda võib, et mu laulmine ja kitarrimäng ei sega teda absoluutselt ja saab isegi magada samal ajal! :D
  • Pole üldse lihtne see rattasõidu ajal kaardi lugemine ja koera sitajunnide vältimine. Aga hakkama sain!
En Inglés:
I have been here for 2 months already and still haven't talked about what I'm doing here exactly:D So now is the time!

Three times a week (3h a day) I go to a youth center where we play some board games, do some halloween masks and more. And also we have spanish lessons for 2 times a week and a radio show.

Every volunteer has their own project and most have fixed schedule. But because me and 2 other volunteers don't have enought working hours in our youth centers, we are also going to the schools where we share some information about EVS and opportunities for going abroad and we have also language exchanges with spanish students. And when our organisation had an anniversary, we all helped to make the decorations. Last week was SIDA (AIDS) week, where we also went to the schools to share some information, lollipops and condoms! It ended with very fun event in one commercial center, where we also shared some of the same stuff to the people, as in schools!:) You can maybe get the better idea from the pictures:)

With the other volunteers!:)
Dia del SIDA in commercial center!


Our first radio show
Sharing information about EVS in one university
Doing halloween masks in my youth center:)
Doing some decorations for halloween and organisation's anniversary

When we went biking with the people from youth center and the boys found some snake-kinda-thing:D





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar